Kultowe Lampy » Vistosi
Showing 1–12 of 53 results
W 1585 roku Vincenzo Gazzabin daje początek rodzinie która zajmuje się produkcją szkła na wyspie Murano. W 1960 roku za pośrednictwem Zuane Geronimo, rodzina Gazzabin nabywa piec Al Bastian, w którym produkowano dmuchane szkło. Przydomek “Vistoso” pojawia się po raz pierwszy w metryce chrztu Gerolamo Gazzabina w 1690 roku. Był on jednym z prawnuków Zuane’a, a przydomek stał się częścią nazwiska. Od tego momentu dzieła tej rodziny z Murano są oznaczane jako Vistosi.
Po dziesięcioleciach doskonalenia umiejętności pracy z szkłem Vistiosi staje na czele cechu szklarzy. W 1791 roku Gio-Batta Vistosi zostaje mianowany Gastaldo dell’Arte – szefem cechu szklarzy – i staje się delegatem właścicieli pieców w Murano. Upadek Republiki Weneckiej (1807) i rozruchy wśród pracowników wyznaczają długi mroczny okres w produkcji szkła artystycznego. W tym stuleciu wiele pieców zamyka się na dobre, a sztuka zdaje się zanikać. Dopiero po II wojnie światowej Guglielmo Vistosi spadkobierca rodziny Gazzabin otwiera nowy piec w Murano
Pod kierunkiem Gino i Luciano Vistosi, wnuków Guglielmo, produkcja Vistosi zaczyna koncentrować się na artykułach oświetleniowych, osiągając znaczny sukces.
Stworzony przez geniusz Angelo Mangiarotti, Vistosi wprowadza na rynek rewolucyjne haki kryształowe bez konstrukcji nośnej.
Decydującym krokiem w kierunku sukcesu jest związanie produkcji z najsłynniejszymi projektantami lat 60 takimi jak Gae Aulenti, Ettore Sottsass, Adalberto Dal Lago
W 1989 Giancarlo Moretti, biznesmen z Murano z długim doświadczeniem w sektorze szklarskim z Vetrofond i Punto Luce, przejmuje prestiżową markę, dając początek Vetreria Vistosi.
Matteo Moretti, syn Giancarlo, pracuje na ponowne uruchomienie marki Vistosi, działając głęboką reorganizację produkcji i sektorów handlowych i włączając nowych projektantów i twórców w zespół tradycyjnych współpracowników.
Szkło dmuchane Vistosi produkowane jest z unikalnej mieszanki. Po zredukowaniu sodu do minimalnej ilości, szkło wydaje się nabierać cech stali: jest odporne i nie matowieje z upływem czasu. Ręczne wykonanie każdego pojedynczego elementu ujawnia się poprzez niedostrzegalne różnice na powierzchni.
Pod koniec XX wieku Vistosi postanawia skupić się na rynku zagranicznym i przejmuje marki, które mają już silną bazę handlową za granicą. Produkty takich marek jak Alox, Triade czy G2 trafiają do katalogów Vistosi.
Cięcie strumieniem wody- technologia dla sztuki
Dzięki wyjątkowemu robotowi, który rozwiązuje problem różnej grubości szkła, Vistosi stosuje cięcie strumieniem wody – stosowane przy produkcji szkła płaskiego – do trójwymiarowych przedmiotów ze szkła dmuchanego. Dzięki coraz bardziej precyzyjnym i starannym cięciom możliwe staje się uzyskanie zupełnie nowych kształtów.
W 2006 Vetreria Vistosi obchodzi swoje 60-te urodziny w Wenecji. Z tej okazji Mauro Olivieri otrzymuje pierwszą nagrodę w konkursie projektowym za projekt Tease.
Laboratorium badawcze i testowe jest rdzeniem innowacji Vistosi: tutaj rodzą się procesy, obróbki, wykończenia i zespoły, aby zostać opatentowane i wprowadzone do procesu produkcyjnego.
Dzięki współpracy z wielkimi markami mody i designu powstają testy i produkty na zamówienie: Porro, Feg, Bulgari, Gucci to tylko niektóre z najnowszych partnerstw Vistosi.
Satysfakcja klientów wzrasta, gdy zadbamy o pewne aspekty poboczne: udoskonalenie opakowania, zastosowanie czytelnej grafiki, redukcja kosztów i czasu postprodukcji sprawiają, że odbiorcy Vistosi rozumieją, że w pudełku znajduje się coś więcej niż ładny przedmiot.
Vistosi przygląda się również materiałom technicznym, które współistnieją z dmuchanym szkłem w nowoczesnej koncepcji aranżacji wnętrz. Ono Luce i Nerocarbonio wchodzą do grupy Vistosi, dostarczając nowych pomysłów i propozycji.
Rina jest wynikiem długich badań nad chemią materiałów, które pozwoliły na zastosowanie znanej techniki “Murrine” do przedmiotów o dużych rozmiarach. Symbol tradycji szkła Murano spotyka się z prostotą kształtów.
Podążając za nowymi trendami w sektorze rozwoju materiałów, Vistosi testuje i wprowadza do procesu produkcyjnego nowe sposoby obróbki powierzchni, w celu uzyskania niepowtarzalnych faktur. Przykładem tego jest precyzyjne piaskowanie zastosowane w modelu Chimera09.
Zaprojektowana przez Sergio Misserotti, nowa siedziba firmy zostaje zainaugurowana. Delikatne linie i jakość materiałów odzwierciedlają charakter marki Vistosi.
Niezależnie od tego, czy Vistosi jest skierowana do wykonawców, czy do rynku detalicznego, wybrała szereg kanałów komunikacji, aby mówić o swoich produktach i promować je. Wideo-wywiady z projektantami, filmy dokumentalne o produkcji w fabryce szkła, wraz z codzienną obecnością w mediach społecznościowych i możliwością wyświetlania wszystkich produktów w 3D, przyczyniają się do zbliżenia marki do klientów.
Aby upewnić się, że klienci kupują unikalny produkt, Vistosi zawsze opatentował swoje modele dekoracyjne, wykończenia i obróbki. W trakcie wzmacniania tego procesu ochrony jakości, w 2010 roku firma wprowadziła branding swoich produktów.
Do najwspanialszych dekoracji w kolekcjach Vistosi należy filigrana a reticello. W Assibie jest to część skomplikowanej obróbki sieci uwięzionych w szkle, które następnie jest dmuchane na zimno. Kunszt potrzebny do osiągnięcia tego efektu czyni z Assiby niezwykle elegancki i wartościowy przedmiot.
Dzięki mieniącej się chromowanej powłoce, Cloth zapewnia podwójny efekt: od metalicznej lampy, gdy jest wyłączona, do delikatnych miodowych refleksów, gdy jest włączona. Niezwykle wszechstronna.
Vistosi NoLimits to obszar, w którym projektanci, architekci i wykonawcy mogą zaprezentować swoje pomysły, które zostaną ocenione przez komisję składającą się z ekspertów ds. marketingu, projektowania, inżynierii i komunikacji. Proces selekcji pozwala na wyłonienie najciekawszych projektów, które otrzymają poparcie Vistosi w zakresie badań i produkcji.
Vistosi zrealizowała, wraz ze szwajcarskim studiem Atelier-Oi i jako wyłączny projekt dla Bulgari, unikalny element oświetlenia sekcyjnego, OVI, który jest nową wersją Giogali Angelo Mangiarotti. Kolekcja obejmuje duże lampy sufitowe, “utkane” z dwuwymiarowych, sekcyjnych haków z dmuchanego szkła, które są utrzymywane razem przez metalowe pierścienie i które tworzą duże draperie. Jest to przekrojowy i wszechstronny system, który pozwala na tworzenie najbardziej fascynujących kształtów i odbić.
Po ponad dwóch latach testów Vistosi prezentuje innowacyjną mieszankę kryształów, która posiada wyraźne zalety, nie tylko estetyczne, ale także technologiczne i ekologiczne: bezołowiowe dmuchane szkło kryształowe. Ta nowa mieszanka, która nie zawiera już tlenku ołowiu, zwiększa przejrzystość kryształu, widoczną gołym okiem, oraz pozwala na znaczne ograniczenie procesów utleniania. W rezultacie otrzymujemy szkło, które posiada właściwości stali nierdzewnej, jeśli chodzi o trwałość i zachowanie swoich pierwotnych cech.
Vistosi, podkradając efekt do obróbki luster, stosuje technikę srebrzenia do trójwymiarowych kształtów swoich lamp. Powstają odblaskowe wersje produktów, idealne do dekoracji najbardziej technicznych i minimalistycznych przestrzeni.
Wyjątkowość firmy Poc wynika z przetwarzania membrany, która tradycyjnie była stosowana do produkcji wazonów w Murano. Efekty dekoracyjne szkła są zaskakującym wynikiem współpracy pomiędzy tradycyjnymi umiejętnościami rzemieślniczymi a pięknem esencjonalnego wzornictwa.
Oświetlenie LED jest obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, najlepszym rozwiązaniem oświetleniowym. Łączą w sobie oszczędność energii na poziomie 85% i imponującą trwałość (około 25 lat), a wszystko to w jednym produkcie. W 2011 roku Vistosi była jedną z pierwszych firm, które wdrożyły ten innowacyjny zasób tworząc wersję LED Vega, w 2011 roku. Dziś całe stoisko firmy na targach Light+Building we Frankfurcie jest poświęcone tej technologii, z ekspozycją wyłącznie lamp LED.
Dla sprawnej organizacji biznesu Vistosi opiera się na technologii i doświadczeniu: pierwsze jest podstawą zmechanizowanych procesów, takich jak automatyczna kompilacja cenników, podczas gdy drugie jest obszarem projektowania, projektowania wnętrz i konsultantów architektonicznych, którzy współpracują z marką.
Obecność aleksandrytu w szklanej mieszance tworzy efekt zmiany koloru, który sprawia, że lampa, wystawiona na działanie światła fluorescencyjnego, nabiera fioletowo-niebieskiego odcienia. Efekt jest niezwykły i idealny dla eleganckich przestrzeni.
Vistosi otrzymuje nagrodę Eurispes dla Doskonałej Firmy, wśród pierwszych 100 firm we Włoszech i z wszystkich sektorów gospodarki.
Uświetniona przez Enrico Morteo instalacja składająca się z ponad 8000 haków, Giogali otrzymuje nagrodę ADI Design Index za “Doskonały produkt włoskiej tradycji oświetleniowej” z ostatnich 30 lat.
Obecna każdego roku na Euroluce od momentu jej powstania, Vistosi chce pokazać, że inwestycja w zasoby, energię i komunikację stanowi część projektu mającego na celu internacjonalizację marki: dziś 70% jej rynku jest reprezentowane przez kraje zagraniczne.
W ciągu ostatnich kilku lat, w celu uzupełnienia produkcji w piecu, Vistosi stworzyło warsztat, w którym produkowane są metalowe ramy. Obecność tego działu wśród aktywów firmy pozwala na bardziej elastyczne eksperymentowanie i tworzenie niestandardowych struktur, takich jak duże produkty zawieszenia, takie jak Giogali. Dzięki swojemu wyposażeniu, wewnętrzne warsztaty pozwalają zadbać o cały proces produkcji: od prototypów do kontroli jakości i okablowania, zawsze sprawdzając i poświadczając, że każdy element działa prawidłowo. Wszyscy podwykonawcy są lokalni, godni zaufania i stale kontrolowani.
Mieszanka używana do dmuchania szkła Vistosi ma wyjątkowe cechy: gwarantuje wytrzymałość i połysk materiałów w czasie, a jednocześnie pozostaje produktem procesu ręcznego. Huta szkła jest rdzeniem sztuki dmuchania szkła, strzeżonym przez ręce doświadczonych mistrzów, którzy nie odmawiają podjęcia wyzwania produkcji nowych linii i faktur zrodzonych z kreatywności projektantów.
Szlifowanie szkła jest może mniej fascynujące niż dmuchanie szkła artystycznego, niemniej jednak staje się coraz ważniejsze w procesie produkcji szkła. Wynika to z rosnącej potrzeby uzyskania niezwykle precyzyjnych cięć, wierceń, obróbki i polerowania. Nasi rzemieślnicy rygorystycznie dbają o obróbkę szkła dmuchanego: wiercenie, polerowanie i wykańczanie wykonywane są przez starannych ekspertów produkcyjnych, którzy mogą również liczyć na technologie zaprojektowane specjalnie do tego celu, jak roboty do cięcia strumieniem wody.